انگل دمودکس و خارش کف سر

انگل دمودکس و خارش کف سر


انگل دمودکس، علائم و درمان آن

انگل دمودکس یکی از عوامل مهم ریزش مو، خارش پوست و مو و جوش صورت است. این انگل با ایجاد عارضه در پوست و موی سر و صورت برای فرد مبتلا ایجاد مشکل می‌کند. در بعضی موارد ممکن است علائمی نشان ندهد.

انگل دمودکس چیست؟

دمودکس نوعی موجود میکروسکوپی هشت پاست که محل زندگی آن غدد چربی و فولیکول مو است. این موجود از هزاران سال قبل در بدن انسان وجود داشته است. دمودکس‌ها موجوداتی با جثه بسیار ریز هستند که از سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کنند.

این انگل‌ها در همه قسمت‌های بدن انسان زندگی می‌کنند و در واقع در هر محلی که مویی روییده باشد می‌توان ردی از انگل دمودکس پوستی پیدا کرد. انواع انگل دمودکس در تاریکی هوا ظاهر می‌شوند و بعد از روشن شدن هوا استراحت آن‌ها شروع می‌شود.

تخم گذاری انگل دمودکس مایت، به فاصله ۱۲ ساعت بعد از جفت گیری روی پوست بدن انجام می‌شود. در هر مرحله تخم گذاری نیز چیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰ تخم را در فولیکول پوست برجای می‌گذارد. طول عمر این انگل‌ها بین یک تا سه ماه متغیر است!

علائم دمودکس چیست؟

دمودکس علائمی از جمله ریزش مو، خارش مو، التهابات پوستی، آکنه، چین و چروک در پوست، پیری زودرس پوست، کم پشت شدن مو و خارش و سوزش پوست، قرمزی بیش از حد پوست، کاهش آستانه تحریک پذیری، تغییر رنگ پوست در قسمت‌های آلوده به انگل، ضخیم شدن پوست و پلک‌ها دارد.

درمان انگل دمودکس

بهبود دمودکس کف سر با اسکراب کف سر با شامپوی مخصوص سم زدا و مراقبت‌های خاص بعد از اون امکان پذیره. ما در سالن زیبایی عهدیه سلیمانی این کار رو انجام می‌دیم. کف سر شما قبل و بعد درمان با دستگاه آنالیزگر بررسی می‌شه و به شما نشون داده می‌شه.

برای مشاوره و آنالیز رایگان مو تماس بگیرید.

+98 912 17 27458

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *